- Anunt elaborare proiect de act normativ – „Proiect de hotărâre privind indexarea impozitelor şi taxelor locale si a altor sume care se fac venit al bugetului local pentru anul 2025”
- referat de aprobare indexare an 2025
- Proiect HCL 2025-inflatie
- –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
- Anunț elaborare proiect de act normativ – „PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea Metodologiei de încheiere a convențiilor individuale de consum între Operator și deținătorii de unități imobiliare din condominiu”
- Proiect de hotărâre și Metodologia de încheiere a convențiilor individuale de consum între Operator și deținătorii de unități imobiliare din condominiu
- Referat aprobare privind aprobarea Metodologiei de încheiere a convențiilor individuale de consum între Operator și deținătorii de unități imobiliare din condominiu
- ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––-
- ————————————————————————————————————-
- ————————————————————————————————————-
- ————————————————————————————————————-
Anunt-publicare-Dispozitie-sedinta-CL-01.02.2023
Dispozitie-sedinta-extraordinara-CL-01.02.2023
- ————————————————————————————————————-
Anunt sedinta publica CL – 26.01.2023
Dispozitie-convocare-sedinta-Ianuarie-2023
- ————————————————————————————————————
PROIECT-Bugetul-de-venituri-si-cheltuieli-pentru-anul-2023
PROIECT-Programul-obiectivelor-de-invetitii-publice-pentru-anul-2023
- ————————————————————————————————————
- ————————————————————————————————————
- ————————————————————————————————————
Raport-de-specialitate-impozite-si-taxe-2023
Referat-de-aprobare-impozite-si-taxe-2023
Nota-de-fundamentare-impozite-si-taxe-2023
Proiect-de-hotarare-impozite-si-taxe-2023
Anexe-H.C.L.-impozite-si-taxe-2023
- —————————————————————————————————————
Anunţ şedinţă publică 24.11.2022
Anunt sedinta publica 27.10.2022
Anunt-sedinta-publica-06.10.2022
Anunt-privind-elaborarea-Strategiei-de-Dezvoltare-a-orasului-Targu-Frumos
LEGE nr. 52 din 21 ianuarie 2003 (*republicată*)privind transparența decizională în administrația publică*)
Capitolul II Proceduri privind participarea cetățenilor și a asociațiilor legal constituite la procesul de elaborare a actelor normative și la procesul de luare a deciziilor
Secţiunea 1 Dispoziții privind participarea la procesul de elaborare a actelor normative
Articolul 7
(1) În cadrul procedurilor de elaborare a proiectelor de acte normative autoritatea administrației publice are obligația să publice un anunț referitor la această acțiune în site-ul propriu, să-l afișeze la sediul propriu, într-un spațiu accesibil publicului, și să-l transmită către mass-media centrală sau locală, după caz. Autoritatea administrației publice va transmite proiectele de acte normative tuturor persoanelor care au depus o cerere pentru primirea acestor informații.
(2) Anunțul referitor la elaborarea unui proiect de act normativ va fi adus la cunoștința publicului, în condițiile alin. (1), cu cel puțin 30 de zile lucrătoare înainte de supunerea spre avizare de către autoritățile publice. Anunțul va cuprinde: data afișării, o notă de fundamentare, o expunere de motive, un referat de aprobare privind necesitatea adoptării actului normativ propus, un studiu de impact și/sau de fezabilitate, după caz, textul complet al proiectului actului respectiv, precum și termenul-limită, locul și modalitatea în care cei interesați pot trimite în scris propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ.
(3) Anunțul referitor la elaborarea unui proiect de act normativ cu relevanță asupra mediului de afaceri se transmite de către inițiator asociațiilor de afaceri și altor asociații legal constituite, pe domenii specifice de activitate, în termenul prevăzut la alin. (2).
(4) La publicarea anunțului, autoritatea administrației publice va stabili o perioadă de cel puțin 10 zile calendaristice pentru proiectele de acte normative prevăzute la alin. (2), pentru a primi în scris propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de act normativ supus dezbaterii publice.
(5) Propunerile, sugestiile sau opiniile cu privire la proiectul de act normativ supus dezbaterii publice se vor consemna într-un registru, menționându-se data primirii, persoana și datele de contact de la care s-a primit propunerea, opinia sau recomandarea.
(6) Persoanele sau organizațiile interesate care transmit în scris propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de act normativ supus dezbaterii publice vor specifica articolul sau articolele din proiectul de act normativ la care se referă, menționând data trimiterii și datele de contact ale expeditorului.
(7) Conducătorul autorității publice va desemna o persoană din cadrul instituției, responsabilă pentru relația cu societatea civilă, care să primească propunerile, sugestiile și opiniile persoanelor interesate cu privire la proiectul de act normativ propus.
(8) Proiectul de act normativ se transmite spre analiză și avizare autorităților publice interesate numai după definitivare, pe baza observațiilor și propunerilor formulate potrivit alin. (4).
(9) Autoritatea publică în cauză este obligată să decidă organizarea unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, dacă acest lucru a fost cerut în scris de către o asociație legal constituită sau de către o altă autoritate publică.
(10) Dezbaterile publice se vor desfășura după următoarele reguli:
a) autoritatea publică responsabilă, prin persoana desemnată conform alin. (7), va organiza întâlnirea, va publică pe site-ul propriu și va afișa la sediul propriu, alături de documentele menționate la alin. (2), și modalitatea de colectare a recomandărilor, modalitatea de înscriere și luare a cuvântului, timpul alocat luării cuvântului și orice alte detalii de desfășurare a dezbaterii publice prin care se asigură dreptul la libera exprimare al oricărui cetățean interesat;
b) dezbaterea publică se va încheia în momentul în care toți solicitanții înscriși la cuvânt și-au exprimat recomandările cu referire concretă doar la proiectul de act normativ în discuție;
c) la dezbaterea publică vor participa obligatoriu inițiatorul și/sau inițiatorii proiectului de act normativ din cadrul instituției sau autorității publice locale, experții și/sau specialiștii care au participat la elaborarea notei de fundamentare, a expunerii de motive, a referatului de aprobare privind necesitatea adoptării actului normativ propus, a studiului de impact și/sau de fezabilitate, după caz, și a proiectului de act normativ;
d) în termen de 10 zile calendaristice de la încheierea dezbaterii publice se asigură accesul public, pe site-ul și la sediul autorității publice responsabile, la următoarele documente: minuta dezbaterii publice, recomandările scrise colectate, versiunile îmbunătățite ale proiectului de act normativ în diverse etape ale elaborării, rapoartele de avizare, precum și versiunea finală adoptată a actului normativ.
(11) Toate documentele prevăzute la alin. (2) și alin. (10) lit. a) și d) vor fi păstrate pe site-ul autorității publice responsabile într-o secțiune dedicată transparenței decizionale. Toate actualizările în site vor menționa obligatoriu data afișării.
(12) În toate cazurile în care se organizează dezbateri publice, acestea trebuie să se desfășoare în cel mult 10 zile calendaristice de la publicarea datei și locului unde urmează să fie organizate. Autoritatea publică în cauză trebuie să analizeze toate recomandările referitoare la proiectul de act normativ în discuție.
(13) Prin excepție de la prevederile alin. (2), în cazul reglementării unei situații urgente sau a uneia care, din cauza circumstanțelor sale excepționale, impune adoptarea de soluții imediate, în vederea evitării unei grave atingeri aduse interesului public, proiectele de acte normative se supun adoptării și anterior expirării termenului prevăzut de respectivul alineat.
(la 02-03-2022, Alineatul (13) din Articolul 7 , Sectiunea 1 , Capitolul II a fost modificat de Articolul I din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 16 din 2 martie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 204 din 02 martie 2022 )
Secţiunea a 2-a Dispoziții privind participarea la procesul de luare a deciziilor
Articolul 8
(1) Participarea persoanelor interesate la lucrările ședințelor publice se va face în următoarele condiții:
a) anunțul privind ședința publică se afișează la sediul autorității publice, inserat în site-ul propriu și se transmite către mass-media, cu cel puțin 3 zile înainte de desfășurare;
b) acest anunț trebuie adus la cunoștința cetățenilor și a asociațiilor legal constituite care au prezentat sugestii și propuneri în scris, cu valoare de recomandare, referitoare la unul dintre domeniile de interes public care urmează să fie abordat în ședință publică;
c) anunțul va conține data, ora și locul de desfășurare a ședinței publice, precum și ordinea de zi.
(2) Difuzarea anunțului și invitarea specială a unor persoane la ședința publică sunt în sarcina responsabilului desemnat pentru relația cu societatea civilă.
(3) Participarea persoanelor interesate la ședințele publice se va face în limita locurilor disponibile în sala de ședințe, în ordinea de precădere dată de interesul asociațiilor legal constituite în raport cu subiectul ședinței publice, stabilită de persoana care prezidează ședința publică.(4) Ordinea de precădere nu poate limita accesul mass-mediei la ședințele publice.
Articolul 9
Persoana care prezidează ședința publică oferă invitaților și persoanelor care participă din proprie inițiativă posibilitatea de a se exprima cu privire la problemele aflate pe ordinea de zi.
Articolul 10
(1) Adoptarea deciziilor administrative ține de competența exclusivă a autorităților publice.
(2) Punctele de vedere exprimate în cadrul ședințelor publice de persoanele menționate la art. 9 au valoare de recomandare.
Articolul 11
Minuta ședinței publice, incluzând și votul fiecărui membru, cu excepția cazurilor în care s-a hotărât vot secret, va fi afișată la sediul autorității publice în cauză și publicată în site-ul propriu.
Articolul 12
(1) Autoritățile publice prevăzute la art. 4 sunt obligate să elaboreze și să arhiveze minutele ședințelor publice. Atunci când se consideră necesar, ședințele publice pot fi înregistrate.
(2) Înregistrările ședințelor publice, cu excepția celor prevăzute la art. 7, vor fi făcute publice, la cerere, în condițiile Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare.
(3) Autoritățile administrației publice prevăzute la art. 4 sunt obligate să justifice în scris nepreluarea recomandărilor formulate și înaintate în scris de cetățeni și asociațiile legal constituite ale acestora.
Articolul 13
(1) Autoritățile publice prevăzute la art. 4 sunt obligate să întocmească și să facă public un raport anual privind transparența decizională, care va cuprinde cel puțin următoarele elemente:
a) numărul total al recomandărilor primite;
b) numărul total al recomandărilor incluse în proiectele de acte normative și în conținutul deciziilor luate;
c) numărul participanților la ședințele publice;
d) numărul dezbaterilor publice organizate pe marginea proiectelor de acte normative;
e) situația cazurilor în care autoritatea publică a fost acționată în justiție pentru nerespectarea prevederilor prezentei legi;
f) evaluarea proprie a parteneriatului cu cetățenii și asociațiile legal constituite ale acestora;
g) numărul ședințelor care nu au fost publice și motivația restricționării accesului.(2) Raportul anual privind transparența decizională va fi făcut public în site-ul propriu, prin afișare la sediul propriu într-un spațiu accesibil publicului sau prin prezentare în ședință publică.